Σκυταλοδρομία, διαφήμιση για τη Λέσβο

25/09/2018 - 12:39 Τελευταία τροποποίηση στις 25/09/2018 - 14:20

Σκυταλοδρομία, διαφήμιση για τη Λέσβο«Δεν είχαμε βάλει στοίχημα όπως ο Φιλέας Φογκ. Δεν χρειάστηκε να ανέβουμε σε αερόστατα και να πάρουμε τρένα και πλοία. Βάλαμε απλώς τα παπούτσια μας και βγήκαμε στους δρόμους της Λέσβου. Και τους τρέξαμε. Ξημερώματα, μέσα στην (απρόσμενα μεγάλη) ζέστη του μεσημεριού, τη νύχτα με τη σχεδόν γεμάτη πανσέληνο. Και πριν καλά καλά το καταλάβουμε, ξαναφτάσαμε στην αφετηρία. Είχαν περάσει 32 και μισή ώρες από το πρωί του Σαββάτου 22 Σεπτέμβρη 2018 ως το απόγευμα της Κυριακής, 23. Και είχαμε τρέξει 326 χιλιόμετρα γύρω από τη Λέσβο». Με τα λόγια αυτά ξεκινούν τον απολογισμό του ο Σύλλογος Δρομέων Λέσβου "Lesvos Runners", που έφερε εις πέρας μια τρελή σκέψη για μια δρομική διοργάνωση δίχως ανταγωνιστικό χαρακτήρα, χωρίς έπαθλα ή μετάλλια.

Και το κατάφεραν. Ένα δρομικό γεγονός για όλο το νησί, που ήρθε για να μείνει, προσφέροντας προβολή και εκτός αυτού, καταλήγοντας ως ένα ορόσημο στο ημερολόγιο αθλητικών εκδηλώσεων της Λέσβου και ένας ακόμα πόλος έλξης για τους επισκέπτες του.

Συνολικά έτρεξαν 28 δρομείς με τη σκυτάλη στις ισάριθμες αλλαγές και συνολικά πάνω από 60 που τους συνόδευαν. Η μικρότερη διαδρομή ήταν 5 χιλιόμετρα και η μεγαλύτερη 28! Συνολικά διανύθηκαν 329 χιλιόμετρα σε 32 ώρες και 24 λεπτά, δηλαδή μόλις 30 λεπτά εκτός του προγραμματισμένου χρόνου. Κάποιοι έτρεξαν περισσότερες από μια διαδρομές για παρέα, ενώ υπήρξε μάλιστα και ένας που έτρεξε τέσσερις!

Μεγάλος πρωταγωνιστής της διοργάνωσης ήταν το ίδιο το νησί της Λέσβου. Οι δρομείς ξεκίνησαν από την πόλη της Μυτιλήνης και τους ελαιώνες στις αναβαθμίδες του βόρειου και κεντρικού τμήματος, φτάνοντας στη Συκαμνιά και τον πετρόκτιστο Μόλυβο το μεσημέρι. Μετά στις βελανιδιές της Φίλιας και στο ηφαίστειο της Βατούσσας το απόγευμα και το βράδυ στο Απολιθωμένο Δάσος της δυτικής πλευράς. Η νύχτα τους βρήκε στο δρόμο για το λεκανοπέδιο της Καλλονής και γύρω από τον Κόλπο της ως τον Πολιχνίτο και το ξημέρωμα στην παραλία στα Βατερά. Πρωί στο Πλωμάρι και από εκεί στη Γέρα και τα χωριά της, στον Ευεργέτουλα και στα Λουτρά μέχρι τη Χαραμίδα και την παραλιακή των δρομέων στο ισιάδι του αεροδρομίου, καταλήγοντας ξανά στην πόλη.

«Η Λέσβος είναι μεγάλο νησί και με πλούσια γεωλογική, βιολογική και πολιτισμική ποικιλία και ομορφιά. Όμως το νησί δεν είναι ποτέ ίδιο, όσες φορές κι αν το γυρίσεις. Έτσι κι εμείς ήμασταν ίδιοι αλλά και διαφορετικοί όταν φτάσαμε ξανά, ολοκληρώνοντας την περίμετρο του, στην πλατεία Σαπφούς το απόγευμα της Κυριακής. Πολλές δυνατές εικόνες: η χαρά των δρομέων που περίμεναν την αλλαγή ακόμη και βαθιά μέσα στη νύχτα, η εικόνα του φεγγαριού να δείχνει το δρόμο, οι άνθρωποι από τα καφενεία και τις πλατείες που χειροκροτούσαν και μας φώναζαν «καλό δρόμο» και η μεγάλη συγκίνηση της τελευταίας διαδρομής όταν 25 άτομα φτάσαμε μαζί στην πλατεία Σαπφούς. Ραντεβού του χρόνου κοντά στην πανσέληνο του Σεπτέμβρη!», σημειώνουν στον επίλογο τους απολογισμούς τους οι δρομείς.